Dwujęzyczne Dzieci
Drodzy Rodzice!
W tej zakładce znajdziecie wszelkie informacje dotyczące:
-
wdrożenia Programu Powszechnej Dwujęzyczności w naszym przedszkolu,
-
aktualną tematyke realizowaną na zajęciach z j. angielskiego w poszczegołnych grupach wiekowych w danym tygodniu.
MALI ODKRYWCY
01.03-05.03.2021r.
TYDZIEŃ 19- LATAWIEC TOMA.
Słówka:
- kite- latawiec
- up/down - w górę/ w dół
-in/ out- w / na zewnątrz
-zigzag- zygzak
-blowing- wieje
-wind- wiatr
Zwroty:
It is windy.- Jest wietrznie.
Piosenki:
1) Blow, wind! Blow!
2) Zigzag kite.
3) My kite.
22.02-26.02.2021r. POWTÓRZENIE nr 2
Powtarzamy słówka: duck, tortoise, 1, 2, 3, 4, 5, cake, squirrel, hat, sun, rain, up, down,sit, make a circle, stand + kolory PIOSENKI: 1) The sun. 2) I can say Hello! 3) I likes apples. 4) The fly. 5) I can count to five. 6) Five cakes. 7) The tortoise. 8) It is raining.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BYSTRZAKI I TROPICIELE
01.03-05.03.2021r.
POWTÓRZENIE nr 3- tydzień 24
ZWROTY/ SŁÓWKA:
duck / The duck goes... quack! / pig / cow / farmer / puppet / foot / feet / face / eyes / nose / smile / mouth / ear / head / hand / monkey / photo / rabbit / mummy / daddy / brother / sister / family / Funny teddy / bus / wheel / ride / car / house / roof / window / door / tree / spider / Watch and listen, please! / torch / moon / star / sleep / flower / orange / green / purple / butterfly / I am hiding. / Can you see me? / I can see you. / cookies / cookie
PIOSENKI:
1) What can you hear in the farmyard? 2) Duck Duck, Pig, Pig! 3) Dolly is dancing, 1, 2, 3 4) Ha,ha, ha funny Teddy! 5) The bus has wheels. 6) This is a car. 7) My face. 8) I am happy. 9) This is my mummy. 10) Jump! Clap! 11) I do not like to see. 12) Our little hous.e 13) Sleep, Teddy, Sleep! 14) I can see the moon. 15)Butterfly. 16) Coloured flowers 17) Hide and seek.
22.02-26.02.2021r. HIDE AND SEEK- tydzień 23.
ZWROTY/ SŁÓWKA:
I am hiding.
Can you see me?
I can see you.
-cookies/ cookie
PIOSENKA: Hide and seek.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cele wdrożenia Programu Powszechnej Dwujęzyczności w Przedszkolu „Akademia Małego Olimpijczyka” w Kaźmierzu:
1. Angażowanie dzieci w przyswajanie języka angielskiego w sposób naturalny.
2. Zapoznanie z kluczowymi dźwiękami, pierwszymi słowami oraz podstawowymi strukturami
gramatycznymi języka angielskiego.
3. Stworzenie okazji do zyskania pierwszych pozytywnych doświadczeń z językiem angielskim
w domu ina zajęciach w grupie.
4. Zbudowanie podstaw dla dwujęzycznej przyszłości dzieci dzięki nauce w sposób naturalny,
przez ukierunkowaną zabawę.
5. Kontakt z językiem angielskim niezapomnianym doświadczeniem: dzięki wpadającym w ucho
piosenkom pozwalającym dzieciom na aktywny udział oraz barwnym, przykuwającym uwagę
postaciom.
6. Rozwijanie w dzieciach językowej pewność siebie, by nie bały się używać języka angielskiego
w mowie, przy śpiewaniu piosenek, oglądaniu filmów i aktywnym włączaniu się do zabawy
w grupie i w domu.